Wednesday, January 2, 2008

Ascutitul patinelor

Ascuţitul patinelor este destul de important.
Indiferent de nivel, o să simţiţi foarte uşor diferenţa dintre patine neascuţite si patine ascuţite.
În principiu, patinele ascuţite o să ofere un nivel mult mai bun de control.
Cei drept, în anumite cazuri pot fi un pic mai greu de folosit, întrucât alunecă mai puţin in lateral, ceea ce ridică probleme la frânatul prin alunecare de exemplu; dar în genere, nivelul de control şi precizie o să fie mult mai bun.

Problema se pune unde le ascuţim. Pentru cei care nu stiu, patinele nu se ascut ca un cuţit ( cum credeam şi eu iniţial:)) ). Nu se ascut convex, ci concav ( pentru matematicieni: folosesc termenii în sensul fizic, deci priviţi invers:)) ). Mai exact, se face un sanţ pe lamă. Drept urmare, nu este genul de operaţiune pe care să îl execuţi acasă cu o pilă.

Din experienţa mea:

Drumul Taberii - deşi par a avea scule bune, nu cred ca au pe cineva care să ştie ce face. Şi-a ascuţit un prieten şi deşi şanţul era bine definit, arăta de parcă ar fi folosit un topor, nu un polizor:)). Şanţul era cam inegal, iar finisarea marginilor inexistentă.

Cişmigiu - Ascute destul de bine.

Lia Manoliu - Mi-am ascutit o data patinele acolo impreuna cu un prieten si am fost destul de multumiti de calitate, se vedea ca tipul stia ce face.

7 comments:

Anonymous said...

unde se pot ascuţi patinele mai exact (o adresă, nume de firmă ceva)? mersi

Daniel said...

La patinoarele:
- Drumul Taberii
- Cismigiu
- Lia Manoliu
Adresele le-am scris deja in posturile din PATINOARE
Te duci la un patinoar din acestea si intrebi acolo.
La Drumul Taberii platesti intai la casa de bilete.
In Cismigiu, la sacuta cea mai departata de intrarea in patinoar, unde sta DJ-ul, o sa vezi ca e un polizor, si acolo intrebi de cine ascute patinele.
La Lia Manoliu urmeaza sa merg.

Anonymous said...

Puteti sa mergeti si la Patinoarul din Parcul Tineretului langa Palatul Copiilor. Se ascut foarte bine patinele acolo.

Anonymous said...

sti cumva cand e cel de la Tineretului la ascutit ca din cate am vazut nu e mereu si am o pritena care vrea sa si le ascuta

Daniel said...

- legat de ascuţit @ Tineretului - nu am patinat pe acolo, dar cel mai simplu ar fi să întrebe pe cineva de la garderobă sau de la casa de bilete, ei ar trebui să ştie.

Teo said...

Lapatinoaru Lia manoliu sus la inchirieri patine ascuti patinele. Intreba de Teo

Teo said...

La patinoaru Mihai Flamoropol sus la inchirier patine intreaba de TEO