Friday, November 23, 2007

Andrew S. Tanenbaum

Astăzi am asistat la o prezentare ţinută de Andrew Tanenbaum.
Pentru cei care nu au auzit de el, un google search îi va lămuri.
Eu voi zice doar că este unul dintre cei mai buni profesori în domeniul Computer Science la nivel mondial.
Prezentare a fost super.

Subiectele principale:
- MINIX - un sistem de operare, momentan iin stadiul de experiment academic
Important este faptul ca a demonstrat că un sistem de operare care rulează driverele în mod utilizator chiar poate funcţiona. Bine, acest SO are multe avantaje, nu o să intru in detalii, important este că aduce o nouă abordare, ce deşi are o mică penalitatea de performanţă ( la ce hardware aveam acuma este oricum irelevantă) dar mari avantaje la capitolele securitate şi stabilitate.

Aceste este şi unul dintre lucrurile care mi-a plauct la acest om: avea o gândire practică. Vreau să zic că întelege(şi explică şi la alţii) faptul că userul de rând vrea doar să vadă ca IExplorer şi officeul îi merg foarte bine, nu îl interesează diverse programe avansate şi nici cum şi de ce merg bine).

- TURTLE - un program care asigură o comunicare securizată


Să trecem la prezentarea propriu-zisă.
Omul ştie sa prezinte! Un skill care din pacate la noi în ţară cam lipseşte.
Am putut urmări o prezentare tehnică dinamică, presărată cu glume, captivantă.
Modul în care expunea porblemele era de aşa natură încât deşi intra uneori în detalii fine, reuşea să menţină totul la un nivel uşor de urmărit şi captivant.
Era şi de aşteptat să fie aşa.
Defapt nu am mai vazut niciodată sala EC105 aşa de plină. Sală pentru 150 de oameni în care cred că am fost 250:D

În final, o studentă din România care îşi face acuma doctoratul la facultatea domnului Tanenbaum ne-a prezentat ofrta facultăţi şi a făcut un pic de reclamă.

Din păcate am un pic cam mult de lucru aşa că o să mă opresc aici.

A fost super!


No comments: